משרד התחבורה מציג: כללים לקונים בייבוא אישי
משרד התחבורה מציג: כללים לקונים בייבוא אישי מנהל תחום הייבוא במשרד התחבורה הכין מדריך לצרכנים שמעוניינים לרכוש רכב בייבוא אישי, ובו 10 המלצות והסברים על דרישות התקינה בנושא
מנהל תחום היבוא במשרד, ניר כהן, פרסם באתר משרד התחבורה מדריך בן עשרה סעיפים לייבוא רכב באופן עצמאי, שמפרט את דרישות התקינה הישראלית בנושא, מה מותר לייבא וכדומה. הנה עיקרי הדברים: כהן מסביר כי מייבא הרכב חייב להחזיק ברישיון נהיגה ישראלי בתוקף, וכי המכונית יכולה להיות רק מדרגת רישיון רכב M1, כלומר רכב פרטי. לתושב ישראל מותר יבוא של רכב בן שנתיים או פחות, בעוד שתושב חוזר רשאי לייבא גם רכב בן ארבע שנים, ואילו רכב אספנות ניתן לייבא רק מכוניות שעברו את גיל 30. על-פי המדריך, משרד התחבורה מקטלג את המכוניות לפי שתי קטגוריות עיקריות: כאלו שמשווקות בישראל על-ידי יבואנית רשמית, וכאלו שלא. בהתאם לכך יש צורך להנפיק רישיון יבוא שונה, וגם דרישות משרד התחבורה מהרכב והמייבאים שונות. כך למשל, רכב המיובא ארצה באופן סדיר אסור למכור לאחר ייבוא אישי במשך שנה, בעוד שרכב שלא משווק בארץ על-ידי יבואנית רשמית חייב להישאר בבעלות המייבא האישי במשך שנתיים. עוד חשוב לשים לב: כל כלי רכב המיובא לישראל (להוציא רכבי אספנות) חייב בבקרת יציבות אלקטרונית (ESC), אסור לייבא מכוניות שעברו שינוי מבנה כלשהו או שיפורים, ואסור להיעזר בסוכן יבוא אישי, למעט סוכן מכס המסייע בהליך השחרור ממכס. הנה המדריך במלואו, מתוך אתר משרד התחבורה